18 dec. 2014

Ziua a II a a calatoriei (Husi - Chisinau)

ITP-ul :))

Să continuăm. Ne trezim sâmbătă dimineață  după o noapte destul de scurtă (am dormit cam 3 ore jumătate =)) ) și am început să dăm telefoane pentru a ne face ITP-ul. După multe telefoane date, reușim să dăm de un service care face revizii, am ajuns acolo, dar să vezi, mecanicul astepta și el ceva să îi dăm că altfel nu ne băga pe rampă, i-am dat 50 de lei spagă (că așa merge la noi în tară) plus 70 de lei pe ITP, iar la 10 ne-am întors la hotel.
 
A doua oară cu noroc :D

Acum că avem ITP-ul cine ne mai poate opri?  Ajungem la graniță (la Albița) dăm actele, ne verifică, numai că acum aveam nevoie de o împuternicire cum că soferul are voie să iasă cu masina în afara țării (mașina fiind al tatălui său). Noi aveam pregătită deja o împuternicire făcută la calculator  semnată de cei doi, dar se pare că aceasta nu era în regula (trebuia un act notarial). Se întoarce vameșul român și ne spune că el ne lasă să trecem dar sigur moldovenii ne întorc (dacă ne întorc și vameșii moldoveni am venit până aici degeaba :( )

Trecem Prut-ul, ajungem în Vama Leușeni, aici dăm de vameși tineri (bucurie pe noi ), ne iau actele mașinii, pașapoartele, ne verifică și acum ne cer împuternicirea (acum îi explicăm vameșului cum stă treaba, că mașina e a tatălui șoferului și că avem împuternicire făcută de noi etc...  după mai multe minute îl cheamă la ghișeu pe șofer și îl ”roagă să vorbească frumos*”.

Noi eram în mașină și eram în dubii dacă trecem sau nu, într-un sfârșit se întoarce (bineînteles după ce a vorbit frumos) și ne spune că putem trece (în sfârșit o veste bună).

Drumul până la Chișinău

Am uitat să vă spun că rezervasem un apartamen pentru două nopți, dar cum noi nu am reușit să trecm vama vineri am pierdut o noapte de cazare, însă proprietara a fost întelegătoare și ne-a luat banii doar pe o singură noapte.
Drumul până la Chișinău a fost unul foarte scurt, am mers aproximativ 80 de km (viteză de croazieră de 100  km/h). Ajungem în capitală, sunăm proprietara pentru câteva indrumări, iar în 5 min ajungem la apartament. Vine prorietara și ne conduce în apartament, când intrăm rămânem toți surprinși (wow). Condițiile sunt excepționale, avem la dispoziție 3 camere, bucătărie complet utilată, baie, LCD-uri, WiFi, ce să spun pentru 50 de lei de persoană, e pomană curată.


Leii Moldovenești

Acum că ne-am cazat, trebuia să plătim apartamentul în lei moldovenești. Punem toți bani și merg cu Daniel să schimbăm 400 de RON, în schimb primim aproximativ 1600 de lei moldovenești din care am dat 900 pe cazare :))










Am ieșit puțin la plimbare să căutăm un supermarket (era destul de frig -3 grade), am mers să spun așa pe centru și m-a  surprins faptul că din colț în colț de stradă era câte un milițian :)) .Pe centru am dat de magazinul ”Bucuria” și am decis să  imortalizăm momentul cu un selfie.

Cam atât pentru azi, restul luni..... (in ultima zi mergem la ”facultate**)


*spagă :)))


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Site Meter