25 iun. 2010

Loganul mult peste Golf şi Dacia egală cu BMW


Raportul anual al satisfacţiei pe care J.D. Power îl emite în Germania a adus o ordine absolut şocantă, Dacia devansând mărci cu tradiţie şi foarte multe pretenţii.
J.D. Power, studiul anual al satisfacţiei făcut în Germania a adus un rezultat absolut surprinzător pentru Dacia, marca românească ocupând poziţia a doua la egalitate cu BMW, în creştere cu 11 poziţii faţă de anul precedent. Dacia Logan, de asemenea, a devansat modele precum Mercedes C Class, BMW Seria 7 sau Volkswagen Golf. Mercedes este însă cea mai satisfăcătoare marcă adunând un punctaj de 83,8%, nu la o distanţă prea mare de marca românească. Este însă primul an când Mercedes reuşeşte să devanseze la general mărcile japoneze care s-au remarcat drept cele mai satisfăcătoare în precedentele studii.


Înainte de a da naştere polemicilor, trebuie să vedem exact ce înseamnă acest rezultat. Fiind un indice al satisfacţiei, acesta nu relevă neapărat cele mai bune maşini sau mărci, ci surprinde raportul dintre aşteptări şi experienţa concretă, astfel explicându-se cum un automobil low cost se plasează în faţa limuzinelor de lux.
Totuşi. acest studiu se face după nişte criterii concrete în punctajul, care poate fi maxim 100%, s e iau în calcul atractivitatea maşinii - 32%, calitatea şi fiabilitate - 26%, costurile de întreţinere - 22 % şi cele cu reparaţiile - 20% . La sondaj au participat peste 16.300 de respondenţi, dar punctajele se iau în calcul dacă sunt cel puţin 50 de răspunsuri valide pentru modele şi minim 100 pentru mărci. Şoferii trebuie să posede un automobil de minim 2 ani şi să îl fi condus peste 34.000 kilometri pentru a fi eligibili de a participa la acest studiu. Luând în calcul aceşti factori, luaţi singuri în considerare relativitatea punctajelor finale.

Cel mai satisfăcător automobil este BMW X5 cu un punctaj de 89,6%, iar al dolea este Mercedes CLK cu 88,2%, topul fiind încheiat de Hyundai Santa Fe. Ce este foarte interesant este faptul că în afara automobilelor sportive şi de lux, japonezele domină topurile şi chiar în cel pe mărci sunt o marcă românească, una suedeză, 3 nemţeşti şi 5 japoneze, nemţii fiind mai mulţumiţi de produsele nipone decât de cele autohtone.

sursa promotor.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Site Meter