9 nov. 2010

Viata ?


Simtind cum omenirea-i ca o turma pe-o lunca
Am hotarat sa nu-mi las semenii sa “pasca”,
Dar am aflat stupefiat in acest timp cum ca
Ochii se pot ascunde si ei dup-o masca!

Vreau sa-ti imaginezi macar acum ca
Ecleziastica-i ceva pagan, un Alcatraz,
Albinele vor renunta definitiv la munca,
Nu te mai misca chiar nimica azi?

Uneori oamenii scunzi in minte-s la-naltime,
Epilogul meu e vertical…citeste!
Raman pagan fata de cei ce-n voi, ce-n mine
Au incercat s-afunde judecata-n pesteri!

Cu slovele-ngalbenite pe voi am incercat
O raza de lumina-n mintea voastra s-aduc.
Mergand pe-aceasta cale-am observat ca sunt de fapt
Un GALILEI contemporan inca nears pe rug.

Necunoscand valoarea-unui artist nativ,
In vremurile-acestea-s partizan in intregime!…
Se pare ca ce-am spus aici e relativ,
Tu oare-ai priceput acest “stih de inaltime”?…

Nu ca as suferii,sau ceva de genu.Da din clasa a doua mi-am pus intrebarea aia,de la sfarsit.
Si stii ce ? Teoretic si practic vorbind,e de doua ori mai rau decat ai spus tu.
Tinand cont de faptul ca inca esti in scoala generala,inteleg ca asa percepi “viata”.Dar asculta de la mine…Habar nu ai cu ce se mananca.
Te nasti in pula goala,ca doar pe aia o ai (sau in cazul tau,pizda) – mai tarziu vine gradinita,unde toata lumea e draguta si iti faci prieteni.Ajungi la scoala primara,unde deja apar incidente intre voi,ca oameni,nu ca,colegi.Treci scarbit de scoala primara,si ajungi la 5-8.In cazu tau,te dezvolti,arati bine deja,iar animalele din jur iti fac ochi dulci…maini pe cur,pe sani,glume proaste…cazul tau se opreste aici.Mai departe ajungi la liceu,colegi noi…frumusetea dureaza 2 saptamani,maxim o luna.Pentru ca incep animalele sa iti faca curte,sa te atinga,sa nu te mai lase in pace…si daca ai caracteru slab,nu le poti face nimic.PENTRU CA ASA AI FOST INVATATA ANTERIOR,SI CREZI CA VIATA E ROZ,SI CA SE POT REZOLVA TOATE PRIN VORBE BUNE.Ei bine,nu.Cand vor vedea ca tu continui sa nu zici nimic,vor continua si ei sa iti faca aceleasi cacaturi in fiecare zi,care se vor agrava daca nu faci ceva urgent,si se ajunge la violuri,la corupere.Iti vor da o tigare,te vor invita sa bei ceva cu ei,si de acolo mai departe,dedu si tu ce se intampla.Apoi normal ca va fi si mai rau,pentru ca ei nu or sa taca.Or sa spuna la toti ce s-a intamplat,si o sa fi tratata ca atare.Nu vreau sa mai continui,pentru ca se multiplica cacaturile de aici in colo.
Ca o paranteza asa,gandeste-te…cum crezi ca ma simt eu,cand stiu ca vei merge la liceu ? cand stiu ca Doamne fereste,poti sa patesti la fel ? HABAR NU AI,pentru ca nu esti baiat.M-am saturat in pula mea sa stau departe de tine,si tu te interiorizezi din ce in ce mai mult.
Asa…in cazul meu au fost alte cacaturi.La 8 ani mi-am pierdut ceea ce pentru mine insemna “viata” insasi.Am ramas cu un betiv ce dadea in noi ca in saci.Ne-am marit,m-am marit,am ajuns la liceu,dupa ce in generala deja ajunsesem sa consum droguri.La liceu,am facut parte din categoria alora de am povestit mai sus,animale ne poti zice.Cacaturi au fost,multe si multe.Si practic vorbind,am luat parte la toate.Apoi s-a schimbat viata…cand am ramas pe drumuri,mi-am dat seama ca trebuie sa strang din cur tare.In pula mea,ramasesem fara bani,cu un frate pe cap,nici liceu terminat.Si peste astea,ne daduse si betivu afara din casa.Aici termin viata mea,pentru ca a inceput alta perioada.
Mai tarziu strangi iar din cur sa te insori,sa iti faci casa,lucrezi ca sclavu pentru familie (fiind baiat,sau poate si fata).faci copii,lucrezi si mai mult,sa ii hranesti,sa ii faci mari,sa le cladesti un viitor.Imbatranesti,devii bunic,strangi si acolo din cur,ca deh,sunt nepoti,si trebuie sa le dai.Apoi mori.Cu ce mori in minte ? Cu intrebarea : “Pentru ce am muncit eu ?” urmata de niste raspunsuri : “Ca sa mor ?!” “Ca sa le fie bine celor ce au ramas in spatele meu?!” urmate de niste afirmatii : “Ma pis pe ea de viata” “Puteam sa fiu egoist !” .
Hai sa iti zic ceva…e mult mai greu cand esti viu,ceea ce e si logic.Daca esti atenta la toate detaliile vietii,ai sa realizezi ca muncesti pentru nimic,te zbati pentru nimic,si mori din nimic si in nimic.
Nu te lua tu dupa viata spusa in versuri.Acolo e spusa dintr-un motiv anume asa.In realitate,traiesti in jungla.
La revedere !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Site Meter