25 iul. 2010

Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica!

PaRteA I



PaRtEa A II a

Mari arhitecti si ingineri ai vremii i-au deschis trenului drum printre munti si peste rauri, convinsi ca posteritatea le va duce revolutia mai departe.

Astazi, un secol si jumatate mai tarziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.

Cu mii de kilometri de cale ferata scadenti la reparatii, cu poduri care stau sa cada, cu mii de locuri periculoase, cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora si peste 100 de ore intraziere in fiecare zi, CFR a ajuns pe ultimul loc in Europa si este in pragul falimentului.
Acum mai bine de 60 de ani, trenul circula cu o viteza medie de 100 de km pe ora iar noi eram pe primele locuri in Europa la capitolul cai ferate.
Un raport CNCFR SA din iunie 2009 trage un semnal de alarma asupra situatiei dezastruoase in care se afla Caile Ferate Romane. Aproape jumatate dintre linii sunt scadente la reparatii. 5493 de kilometri. Intre timp aceasta cifra a ajuns la 6.000. De la an la an numarul kilometrilor reparati au scazut, astfel incat in 2007 s-au reparat doar trei km, iar in 2008 si 2009 nici macar un kilometru. Zero.
Acelasi raport atrage atentia asupra instalatiilor de centralizare si electrificare. 85% dintre ele au peste 40 de ani de functionare si trebuia de mult schimbate. In 2008, din cauza lor au fost aproape 19.000 de deranjamente care au dus la intrazierea a 4.900 de trenuri.
Pe intreaga retea nationala sunt aproape 1.300 de puncte periculoase in care o nenorocire se poate intampla in orice clipa. 80% dintre poduri si podeturi au durata de viata expirata sau au nevoie urgenta de reparatii. Toate aceste realitati, raporate in cifre uriase ii fac pe CFR-isti sa reduca viteza pentru a nu iesi cu trenurile de pe linie.
SuEsa Stirileprotv.ro
PosTat DE LuCyFeR93

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Site Meter