Un nou set de poze a "scăpat" pe internet cu cel mai spectaculos model Ferrari. Ferrari 458 Italia se întoarce acolo unde a fost conceput, adică pe circuit, sub forma versiunii Ferrari 458 Challenge destinată doar piloţilor.
Ferrari 458 Italia calcă pe urmele lui Ferrari 430 şi va îşi va face debutul în competiţia Ferrari Challenge Trofeo, sub forma versiunii Ferrari 458 Challenge. Astfel, acest supercar va fi al cincilea model folosit de constructorul italian în competiţia sa monomarcă. Fiind o competiţie destinată piloţilor pasionaţi de Ferrari, dar care nu au atins consacrarea în motorsport, berlinetta de curse diferă de versiunea de stradă, dar nu în termeni de putere.
Astfel motorul V8 de 4.5 litri dezvoltă 570 CP tot la 9.000 rpm, dar cutia cu dublu-ambreiaj este recalibrată uşor pentru a avea un răspuns mai prompt pe circuit. Ca noutate acest bolid vine cu diferenţialul electronic, E-Diff, o premieră pentru bolizi Ferrari de circuit. Tot la capitolul prime dăţi, putem numi adoptarea sistemului de control al tracţiunii F1-Trac, cel mai sofisticat folosit de Ferrari pe vreun model al său.
Astfel motorul V8 de 4.5 litri dezvoltă 570 CP tot la 9.000 rpm, dar cutia cu dublu-ambreiaj este recalibrată uşor pentru a avea un răspuns mai prompt pe circuit. Ca noutate acest bolid vine cu diferenţialul electronic, E-Diff, o premieră pentru bolizi Ferrari de circuit. Tot la capitolul prime dăţi, putem numi adoptarea sistemului de control al tracţiunii F1-Trac, cel mai sofisticat folosit de Ferrari pe vreun model al său.
Suspensia este la fel adaptată pentru circuit, având o setare mai fermă decât la maşinile de stradă. La comportamentul precis pe circuit contribuie şi slick-urile Pirelli ce încalţă jante pe 19 cu prindere centrală. În plus noile frâne Brembo CCM2, oferite prima dată pe radicalul Ferrari 599 FXX, fac parte şi din echipamentul pentru circuit al acestui bolid. Acestea lucrează însă cu sistemul ABS, care poate fi configurat în două moduri, aderenţă scăzută sau performanţa maximă (pentru suprafeţele uscate).
Pentru că va fi destinat doar piloţilor, noul 458 Challenge a trecut printr-o cură de slăbită drastică. Astfel, fibra de carbon şi Lexan-ul sunt folosite din belşug la caroserie. Nu ştim încă preţul de catalog al acestui bolid, dar vorbim de un model "cu circuit închis" la care doar cei foarte apropiaţi mărcii pot spera. Din acest motiv 458 Challenge a fost prezentat la Adunarea Generală a Dealerilor desfăşurată la Maranello.
SuRSa Promotor.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu