6 aug. 2010

ProIeCt _tReNul CAte CirCuLA cu 1000km/h


Bucureşti Nord - Constanţa. 225 de km. Şinele de cale ferată se dilată la 50 de grade Celsius. Se impun restricţii de viteză. Drumul până la mare durează aproape cinci ore. Acesta este scenariul binecunoscut din România. În China în schimb, se pregăteşte construirea unei infrastructuri maglev ce va permite trenurilor să circule cu viteze uimitoare de până la 1000 Km/h, ceea ce înseamnă că 250 de Km vor fi parcurşi în nici mai mult nici mai puţin de 15 minute. Incredibil dar adevărat!

Infrastructura maglev este utilizată cu succes în Japonia şi Coreea de Sud. Aceeaşi tehnologie va fi folosită şi în China, cu deosebirea că aici trenurile vor cirula prin tuneluri vidate, amplaste sub pământ, obţinându-se astfel un coeficient aerodinamic perfect: zero. Costul unui kilometru de tunel este de 3 milioane de dolari.


15 minute cu trenul până la mare!

Lucrările se estimează a fi gata în maximum trei ani, dar până se va ajunge la viteza de 1000 Km/h ar putea dura chiar şi 10 ani. Până atunci, chinezii vor trebui să se mulţumească cu "doar" 600 Km/h.

Un simplu calcul ne arată că o astfel de infrastructură pe ruta Bucureşti Nord - Constanţa ar costa 675 mil. $. De ce acest calcul? Dintr-un singur motiv: hoţia din România. Când te gândeşti că Necolaiciuc, fostul director al CFR, a risipit 700 de milioane de Euro de la Compania Naţională de Căi Ferate, iar la fel ca el mulţi alţii s-au îmbogăţit în mod fraudulos, te mai miri că trenurile din România au ajuns la nivelul celor din vestul sălbatic? Te mai miri că suntem o ţară fără drumuri, fără nimic?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Site Meter