PREMIERA: Dacia SHIFT Concept. Asa arata Dacia viitorului?
Liviu Tudoran, un tanar designer roman, a creat Dacia SHIFT, un model care se potriveste perfect unei capitale europene a anului 2012.
Orasele din ce in ce mai aglomerate in care ne desfasuram activitatea l-au facut pe un tanar student al Universitatii din Bucuresti, Liviu Tudoran, sa isi imagineze un model Dacia al viitorului care ar putea sa umple metropolele urmatorilor ani. Rezultatul se numeste Dacia SHIFT, este gandit ca un concept pentru Bucurestiul anului 2012 si inglobeaza toate elementele si motivele actuale ale industriei auto mondiale: ecologie, idee, marime si mai ales design. In plus, Liviu reuseste sa ii imprime modelului creat de el un caracter unic prin forme care amintesc de ultimele aparitii in gama Dacia si in special de conceptul Duster, prezentat in premiera acum doua luni, la Geneva.
Dacia SHIFT este prezentat de Liviu Tudoran ca un model electric sport cu doua locuri care se adreseaza tinerilor rezidenti in Bucuresti aflati la prima lor masina. Marimea compacta a modelului il face perfect pentru aglomeratia urbana, fiind considerat de designerul roman o masina perfecta pentru capitala: "Bucurestiul este un oras aglomerat, plin de masini si de blocaje in trafic. Locuitorii orasului au nevoie de o masina mica si cu un grad scazut de emisii poluante".
Sursele de inspiratie pentru Dacia Shift vin din formele conceptului Duster, pe care Liviu Tudoran le considera a face parte din "noua identitate Dacia", si din arhitectura contemporana, unele dintre liniile conceptului fiind preluate din cele ale unor cladiri cunoscute. Modelul este unul 100% electric, bazandu-se pe tehnologia viitorului in industria auto: bateriile litiu-ion. Conform designerului roman, arhitectura lui Shift ii permite acestuia sa fie alimentat, alternativ, pe baza de pile de hidrogen, Liviu desenand deja o posibila aplicatie a acestei tehnologii la nivelul conceptului pe care l-a creat.
Evident, conceptul SHIFT nu va depasi stadiul de schita si de desen, el fiind un proiect independent, fara legatura oficiala cu marca Dacia. Si totusi, reactiile publicului ar putea, de ce nu, sa atraga macar atentia oficialilor constructorului roman.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu